Tuesday, January 27, 2009

Όταν δεν δρα το κράτος, δρα ο απλός Έλληνας…

Ποινή φυλάκισης τεσσάρων χρόνων στον Τούρκο πιλότο για τον θάνατο του σμηναγού Ηλιάκη.



Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ - 27/01/2009


Περίπου τρία χρόνια μετά τη σύγκρουση στον αέρα, είκοσι ένα ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου, ενός τουρκικού μαχητικού τύπου F-16 με ένα αντίστοιχο ελληνικό που είχε αποτέλεσμα τον θάνατο του Έλληνα χειριστή σμηναγού, Κ. Ηλιάκη, η ελληνική Δικαιοσύνη έκρινε χθες ένοχο «ανθρωποκτονίας από αμέλεια» τον Τούρκο πιλότο του F-16, Χαλί Ιμπραχίμ, επιβάλλοντάς του ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών.

Η ακροαματική διαδικασία διεξήχθη ερήμην του κατηγορουμένου, η ποινή του οποίου ορίστηκε να μην είναι εξαγοράσιμη αλλά η έφεση να έχει ανασταλτικό χαρακτήρα.

Η υπόθεση έφτασε στο δικαστήριο (ΙΑ' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθήνας) ύστερα από μήνυση των δικηγόρων Κορίνθου, Νικ. Λόη και Μαρίας Λαζάρου, ενώ στη δίκη κατέθεσαν συνάδελφοι και τα δύο αδέρφια του θύματος.

Στις 23.5.06, πέντε μαχητικά αεροσκάφη, τρία τουρκικά και δύο ελληνικά, συναντήθηκαν κοντά στην Κάρπαθο. Ο τουρκικός σχηματισμός αποτελούνταν από δύο
F-16 που συνόδευαν ένα αεροφωτογραφικό «Φάντομ». Είχαν απογειωθεί λίγη ώρα νωρίτερα από βάση στα παράλια της Μικράς Ασίας και κατευθύνονταν προς την Κρήτη, προφανώς (σύμφωνα με το ρεπορτάζ εκείνων των ημερών) για να φωτογραφίσουν τις ελληνικές βάσεις στο νησί. Η πορεία των τουρκικών μαχητικών οδήγησε το αρχηγείο αεροπορίας στη Λάρισα να διατάξει την αναχαίτισή τους με την απογείωση δύο ελληνικών F-16.

Τα πέντε αεροσκάφη συναντήθηκαν 21 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ένα από τα ελληνικά μαχητικά πλησίασε το τουρκικό αεροφωτογραφικό «Φάντομ» για να το αναγνωρίσει. Δίπλα του πετούσε το ένα από τα δύο τουρκικά μαχητικά, καθώς το «Φάντομ» δεν έχει δυνατότητα να εμπλακεί σε αναχαίτιση με τρίτης γενιάς αεροσκάφος.

Κατά τη διαδικασία της αναγνώρισης, σύμφωνα πάντα με την επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε τότε, το τουρκικό μαχητικό έκανε ελιγμό και συγκρούστηκε με το ελληνικό το οποίο εξερράγη στον αέρα. Η σύγκρουση έγινε σε ύψος 27.000 ποδιών κι ενώ ο Τούρκος πιλότος πρόλαβε να ενεργοποιήσει το αυτόματο σύστημα εκτίναξης και να προσθαλασσωθεί, αφού και το δικό του
F-16 έπεσε χτυπημένο, ο Έλληνας χειριστής δεν τα κατάφερε.

Στο δικαστήριο κατέθεσαν συνάδελφοι του άτυχου Έλληνα πιλότου, οι οποίοι μίλησαν για έναν έμπειρο ιπτάμενο με πολύ καλή κατάσταση υγείας. Όπως όμως τόνισαν «δεν μπορούμε να πούμε τι ακριβώς έγινε καθώς όταν είσαι στον αέρα όλα εξελίσσονται πολύ γρήγορα», ενώ κατέστησαν σαφές ότι «δεν γίνεται να αναφερθούμε σε θέματα που είναι εθνικής ασφάλειας».

Ο εκ των μηνυτών, Νικ. Λόης, υποστήριξε ότι «ο Ηλιάκης εκτελούσε ακριβείς εντολές, πέταξε στο
FIR για να αναγνωρίσει το τουρκικό μαχητικό. Οι Τούρκοι δεν είχαν καταθέσει σχέδιο πτήσης και το ότι είχε δόλο ο χειριστής τους φάνηκε από το ότι πάτησε το κουμπί εκτίναξης ενώ ο Έλληνας δεν πρόλαβε να το κάνει». Τα αδέρφια του θύματος είπαν ότι «εμείς μάθαμε από το πόρισμα της Πολεμικής Αεροπορίας ότι ο Τούρκος έπεσε πάνω στον Κώστα».

Η εισαγγελέας της έδρας εισηγήθηκε την ενοχή του κατηγορουμένου μιλώντας για «εμφανή αμέλειά του, αδέξιους χειρισμούς κατά την πτήση και διαρκή παρενόχληση του ελληνικού αεροσκάφους».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «μόνη ενεργός αιτία για τον θάνατο του Έλληνα πιλότου ήταν οι αμελείς χειρισμοί του Τούρκου».


Αναδημοσίευση από
enet.gr


http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=68158636

No comments:

Post a Comment